NYHETER

BOKBORD PÅ SVENSKA KYRKANS JULBASAR

Svenska kyrkans julbasar som i år går av stapeln den 19 november kl 10-16 på Kurvenstrasse 1, i Martin Luther Kirche och i Caritas, Beckenhofstr 16 (mitt emot Svenska kyrkan) och där kommer Svenska Skolföreningen finnas med ett bokbord. Till den försäljningen finns det möjlighet att skänka böcker och spel. Vi tar tacksamt emot allt ni vill bli av med. Kassar kan ställas in direkt i lekrummet på Kurvenstrasse 1 eller lämnas till din lärare.

VÄLKOMNA PÅ FILMKVÄLL

Fredagen den 25 november blir det filmkväll med Svenska Skolföreningen. Vi myser och tittar på svensk barnfilm tillsammans (filmen är från 6 år och passar alla åldrar). Platsen är Kurvenstrasse 1, i Svenska kyrkans lokaler. Anmälan senast den 21 november till event@svenskaskolforeningen.ch.

Det behövs minst 10 barn anmälda för att det ska bli av. På plats finns minst två lärare som tar hand om barnen. Popcorn 🍿 kommer inte att saknas. Det enda som behövs tas med är ett glatt humör!

Barnen lämnas kl 18.30 och hämtas senast kl 21.00.

VÄLKOMNA!!

VÄLKOMMEN TILL  SVENKSA SKOLFÖRENINGENS LUCIAAVSLUTNING!

Söndagen den 11:e december kl. 15.00-18.00 äger Svenska Skolföreningens luciaavslutning rum i Gemeindesaal, Dorfplatz 11 i Zumikon. Alla elever från åk 1 till åk 9 är välkomna samt familj. Anmäl hur många ni blir som kommer till event@svenskaskolforeningen.ch, senast den 5 december.
Då vi är en förening är vi beroende av hjälp från våra medlemmar. Till detta firande är vi glada om ni anmäler er till att hjälpa till med glöggserveringen, kakbordet eller korvserveringen, eller om ni tar med något gott till fikat. Det kan också gärna vara äldre elever (klass 7 och uppåt) som står vid serveringarna.
Klicka på denna länk för att anmäla ert bidrag: https://nuudel.digitalcourage.de/IDCBmkjYAvcXVqjg. Hjärtligt tack för hjälpen!

NYHETSBREV